جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
سوتین مخصوص بعد از عمل ماموپلاستی

سوتین مخصوص بعد از عمل ماموپلاستی

استفاده از سوتین مخصوص بعد از عمل ماموپلاستی برای بانوان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این نوع سوتین های مخصوص سبب کاهش فشار وزن اضافی سینه شده و دردی برای بافت حساس سینه پس از عمل ایجاد نمی‌کند. اگر فرد بعد از انجام این عمل به بستن سوتین مخصوص اهمیت ندهد، ممکن است که دچار اسکار در جای جراحی و شل شدگی سینه شود. در این مقاله انواع و برند های معتبر سوتین مخصوص بعد از جراحی ماموپلاستی را برای شما معرفی کردیم.

انواع سوتین های مخصوص بعد از ماموپلاستی و کاربرد آنها

پس از انجام ماموپلاستی، استفاده از سوتین مناسب و مخصوص، در فرآیند بازگرداندن شکل و ظاهر سینه و همچنین حمایت و راحتی بیشتر برای بیمار بسیار مهم است. سوتین مخصوص بعد از ماموپلاستی دارای انواع مختلفی است که در ادامه به جهت آشنایی بیشتر، معرفی کردیم.

1.سوتین مخصوص بعد از جراحی سینه

این نوع سوتین به طور خاص برای دوره بعد از ماموپلاستی طراحی شده است و هیچ درزی ندارد و ه عنوان سوتین های قالب دار یا جلیقه های نگهدارنده نیز شناخته می‌شوند. هدف آن محافظت از ناحیه عمل جراحی، کمک به بهبود زخم و کاهش تورم و درد است. استفاده از این سوتین ها در طول روز و شب توصیه می‌شود و هیچ مانعی ندارد.

2. سوتین فشرده سازی

این سوتین ها با ایجاد فشار مناسب بر روی سینه ‌ها به کاهش تورم و درد کمک می‌کنند که اغلب بعد از جراحی ماموپلاستی و عمل پروتز سینه نیز تجویز می‌شوند. معمولاً در چند هفته اول پس از ماموپلاستی استفاده می‌شوند و توجه کنید که فشار این سوتین‌ ها باید به اندازه کافی باشد و نباید سنگینی و فشار بیش از اندازه را برای شما به وجود آورد.

3. سوتین نگهدارنده قابل تنظیم

این سوتین‌ها به حفظ شکل و موقعیت سینه ‌ها کمک می‌کند و به اندازه کافی و مناسب، محکم هستند. بندهای این نوع سوتین کمی محکم بوده و با ویژگی قابل تنظیم بودن نیز این امکان برای بانوان وجود دارد که بسته به حجم و سایز بدن خود، آن را تنظیم کنند تا فشار بیهوده به سینه ها وارد نشود.

ویژگی های سوتین ایده آل برای دوران نقاهت بعد از عمل جراحی ماموپلاستی

سوتین ایده آل برای دوران نقاهت بعد از عمل جراحی ماموپلاستی باید برخی ویژگی ها را دارا باشد تا بتواند به طور کامل و از همه نظر، از سینه تازه جراحی شده نیز محافظت کند.

  • محافظت کننده از ناحیه جراحی
  • بدون درز، برجستگی یا موارد ناراحت کننده درون قالب سوتین
  • از مواد نرم و نخی مانند نخ و پنبه ساخته شده باشد و نایلونی نباشد.
  • دارای بندهای قابل تنظیم باشد تا بتوان آن را به اندازه مناسب سینه تنظیم کرد.
  • دارای قابلیت تنظیم فشار مناسب بر روی سینه ها به جهت کاهش تورم
  • طراحی آن به گونه ای باشد که وزن سینه ها را به طور یکنواخت توزیع کند.
  • با طراحی مناسب بتواند شکل و موقعیت سینه ها را حفظ کند.
  • از حرکات بیش از حد سینه ها جلوگیری کند.
  • قابلیت شستشو و نگهداری ساده داشته باشد.

در مجموع، سوتین ایده آل برای دوران نقاهت باید راحت، محافظ، کاهش دهنده تورم و نگهدارنده سینه ها باشد تا روند بهبودی را تسهیل کند.

برندهای معتبر و شناخته شده در زمینه تولید سوتین های ماموپلاستی

برخی از برندهای معتبر و شناخته شده در زمینه تولید سوتین های ماموپلاستی را بشناسید و بهترین و مدلی که بهترین جراح ماموپلاستی شما توصیه کرده است را برای خود برگزینید. در ادامه برخی از محصولات برند های معتبر را برای شما ذکر کردیم اما با این حال شما به نوع سوتین تجویز شده مخصوص عمل ماموپلاستی خود توجه داشته باشید.

  • مارنا: برند تولید کننده انواع سوتین های طبی محصول کشور آمریکا
  • فاجات: برند برتر تولید کننده کلمبیایی در زمینه سوتین های طبی ضد تعریق
  • ایزاولا: برند تولید کننده آمریکایی در زمینه سوتین های طبی ضد تعریق و آنتی باکتریال

نکات مهم برای شستشو و نگهداری از سوتین های مخصوص بعد از عمل کوچک کردن سینه

برای شستشو و نگهداری صحیح از سوتین های مخصوص بعد از عمل کوچک کردن سینه (ماموپلاستی)، نکات مهمی وجود دارد:

  • توصیه می شود این نوع سوتین ها را به صورت دستی و با آب سرد و مایع لباسشویی ملایم بشویید. اجتناب از ماشین لباسشویی برای جلوگیری از آسیب به فرم و ساختار سوتین ضروری است.
  • در صورت استفاده از ماشین لباسشویی، باید سوتین را در داخل یک کیسه مخصوص لباس های زیر ظریف قرار داد تا در برابر اصطکاک و ضربه محافظت شود.
  • بهترین روش خشک کردن این سوتین ها آویزان کردن آنها در جای خنک و با گردش هوای مناسب است. اجتناب از خشک کردن مستقیم با حرارت یا در آفتاب مستقیم برای حفظ فرم و ساختار آنها ضروری است.
  • این سوتین ها معمولا برای یک دوره زمانی محدود قابل استفاده هستند. بنابراین لازم است آنها را به طور منظم تعویض کرد تا همواره از حمایت و آسایش مناسب برخوردار باشید.

تجربیات و نظرات بانوان در رابطه با سوتین های ماموپلاستی

برخی افراد تصور دارند که این نوع سوتین های مخصوص یا گن های مخصوص بعد از ماموپلاستی هیچ تاثیری در روند بهبود ندارد و به همین دلیل ما یک نتیجه کلی از تجربیات و نظرات خانم هایی که به طور منظم از این نوع سوتین ها بعد از جراحی ماموپلاستی خود استفاده کردند را گردآوری کردیم.

یکی از خانم های 51 ساله که سوتین طبی را طبق توصیه جراح ماموپلاستی خود به طور منظم استفاده کرد، اظهار داشت که کبودی و التهاب کل نواحی سینه و اطراف آن در مدت زمان کوتاه پنج روز از بین رفت و شدت درد بسیار کاهش یافت. این در حالی است که اگر سوتین با فشار مناسب استفاده نشود، این التهابات تا دو هفته زمان نیاز دارند تا کمی بهبود یابند. همچنین یکی از مراجعین در محدوده سنی  46 سال، اظهار داشت که به هنگام انجام فعالیت ورزشی از این نوع سوتین ها استفاده می‌کند و این سبب می‌شود که به هنگام انجام هر فعالیت ورزشی، سینه ها در جای خود ثابت باشند و تکان نخورند اما این در حالی است که اگر در حال استراحت باشید و سوتین مخصوص را نبندید، حتی به هنگام غلت زدن نیز تکان سینه خود را احساس می‌کنید که ممکن است با درد و ورم همراه شود.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *